sobota 25. augusta 2018

Newbie #16


Už klasicky prichádzam s týmto článkom dosť oneskorene 😁 Ale v júni a júli mi pribudlo len zopár kníh, najviac sa to rozbehlo až teraz koncom augusta. Tak poďme na to.


Ako prvá mi od Albatrosu prišla kniha Tri temné koruny od Kendare Blake. Ani neviem prečo, no vždy ma nejako priťahovala, ešte keď som ju vídavala len u zahraničných blogeriek a keď zrazu prišla na Slovensko... musela som ju mať. Nič som o nej nevedela, len som sa do nej jednoducho pustila. A bola som fakt nadšená. Začiatok bol síce trochu pomalší, ale ten koniec! 😱 Ak o nej chcete vedieť viac, mrknite sa na moju recenziu.


Ďalšou knihou od tohto vydavateľstva, ktorá ku mne poputovala je Dievča v modrom plášti od Monicy Hesse. To som tak trochu zariskovala, pretože som z nej mala prvotný dojem, že by to mala byť detektívka, čo tak celkom nie je moja šálka kávy. No na druhú stranu dosť často čítam knihy s vojnovou tématikou, takže v tomto smere mi mohla ulahodiť. A tak sa aj stalo. Je to nejaká zmiešanina YA a detektívky, proste ak často čítate vojnové knihy, hneď zbadáte, že je niečim iná. TU je celý môj názor na ňu.


V júli nezaháľal ani Slovart a vyšlo niekoľko skvelých kníh... napríklad Daj mi tvoje meno od André Acimana (ktorú som nemohla odfotitť, lebo ju má doma mama 😅). Znova som čakala niečo úplne iné, no toto ma veľmi prekvapilo. Ten štýl, akým je celý príbeh písaný je neuveriteľný. Ak máte radi siahodlhé filozofické úvahy a krásne metafory, je to niečo úplne pre vás. Mne sa samozrejme občas stávalo, že som sa trochu zamotala a musela si celú pasáž prečítať odzačiatku aby som pochopila, čo sa tam vlastne píše, ale aj tak mi to nijako nenarušilo celkový zážitok z knihy. A navyše je to dokonalá kniha na dovolenku, to ako farbisto je tam opísané prostredie talianskej Riviéry... hneď si pôjdete zabookovať letenku 😄 Recenziu nájdete TU.


Tou ďalšou skvelou knihou som myslela hlavne Vežu na úsvite od Sarah J. Maas. Na toto šieste pokračovanie Trónu zo skla som počula kopu kritiky, no zároveň aj chvály, tak som sa trochu obávala, čo z toho vznikne. Myslím, že to bolo hlavne kvôli Chaolovi, ktorý býval zozačiatku super postava, no v štvrtej časti ho autorka úplne pochovala. Ja som sa mu však rozhodla dať šancu a tento diel ma utvrdil v tom, že som urobila dobre. Viac si o tejto knihe môžete prečítať TU.


No a teraz sa dostávame k pre mňa veľmi úspešnému mesiacu august, kedy sa mi poriadne zadarilo v súťažiach a ku mne poputovalo niekoľko úžasných kníh. Prvou výhrou od úžasnej Mony bola kniha Navždy od slovenskej autorky Maya Sinay. Čítala som na ňu kopu chvály, tak dúfam, že aj mne sa bude páčiť.


Hneď na to prišla ďalšia skvelá správa, keď ma vyžrebovali spomedzi ľudí, ktorí mali záujem o knihu Tetovač z Auschwitzu na Čarovnej poličke a tak poputovala ku mne. Štve ma, že na ňu nemám momentálne čas, ale verím tomu, že už čoskoro si ju budem môcť prečítať.


Zadarilo sa mi aj v súťaži na facebooku, kde som na stránke Milovníci kníh vyhrala Spútaní časom od slovenského autora Martina Repu. Knihu som ešte v ten deň rozčítala a na druhý dokončila a bola skvelá. Čítala som na ňu niekoľko recenzií a tak som vedela, že sa mám pripraviť na poriadne záhadný a mysteriózny príbeh, no asi som nebola pripravená dostatočne, lebo toto som nečakala... ale bola to pecka. Chystám sa napísať niekoľko minirecenzií a určite do nich zahrniem aj názor na túto knihu.


Aby sme si trochu odpočinuli od tých výhier, prišlo mi aj niekoľko recenzákov na tento mesiac. Prvou knihou je Apolónov pád: Utajené orákulum od Ricka Riordana. Určite ste zachytili, že milujem Percyho Jacksona a ak náhodou nie, tak MILUJEM PERCYHO JACKSONA! Preto som musela dobehnúť túto najnovšiu sériu a, bohovia, ani som si neuvedomila ako mi to strašne chýbalo. Onedlho bude vonku aj recenzia, kde som skoro schytila hysák, aká som bola nadšená. Tak sa na ňu pripravte 😂


Hneď som si vyžiadala aj druhú časť Apolónov pád: Temné proroctvo, lebo som vedela, že prvú časť zhltnem. Akurát ho čítam a je to skvelé, presne ako som očakávala. Čiže onedlho bude vonku recenzia aj na túto časť.


No a treťou knihou na recenziu, tentokrát od vydavateľstva i527.net je Zachráňte Amelie od Cathy Gohlke. Zase je to vojnová kniha a tiež som na ňu počula dobré ohlasy, takže som už na ňu zvedavá.


No a môžeme sa vrátiť k výhram v súťažiach, zadarilo sa mi aj na Instagrame, kde som u Astri.di.Angelo vyhrala knihu Siréna od Kiery Cass. Selekcia sa mi veľmi páčila, tak som zvedavá, ako to bude s touto knihou.
(FUN FACT: Aj ja som raz robila súťaž na túto knihu, no nestihla som si ju pred tým prečítať, takže je to možno osud, že ju mám zase u seba 😄)


No a osud mi doprial ešte nejaké knihy o ktoré robila súťaž Jaji_books a to P.S. Mám ťa rada od Kasie West.


A reading copy Vranej šestky od Leigh Bardugo, ktorú som však už čítala, takže ak by sa našiel niekto, kto ju ešte nečítal, rada ju posuniem ďalej, aby som šírila šialenstvo okolo tejto dokonalej knihy... Takže ten, kto sa mi prvý ozve, či už na Instagrame (tess.zo.strany.36) alebo do komentára, ju dostane :)


Taaak a to je všetko! Ak ste niektorú z kníh, na ktoré sa chystám už čítali, môžete mi napísať váš názor, rada si ho prečítam. Alebo mi môžete napísať, či súhlasíte s mojimi názormi na už prečítané knihy :) Prajem vám krásny deň!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára