piatok 16. novembra 2018

Newbie #17


Neviem, prečo sa ešte vôbec snažím vydávať tieto články pravidelne 😅 posledný článok vyšiel koncom leta, takže toto bude také jesenné zhrnutie 😁 Poďme na to!


Ako prvú tu mám septembrový recenzák od Slovartu, a to záverečný diel z Havranieho cyklu - Havraní kráľ od Maggie Stiefvater. Bola to pre mňa jedna z najočakávanejších kníh tohto roka a rozhodne nesklamala! Recenziu si môžete prečítať TU.


Koncom septembra som sa rozhodla potešiť a kúpiť si knihu, na ktorú som si brúsila zuby celé roky a to Portrét Doriana Graya od Oscara Wilda. Kedysi som klasiku až tak často nečítala, v poslednom čase však narážam na stále lepšie a lepšie exempláre a kopa klasických autorov sa zaradila medzi moje srdcovky ❤️ A môžem povedať, že ani táto nebola výnimkou. Príbeh bol zaujímavý, plný krásnych opisov ktoré človeka vtiahli priamo do neskorého 19. storočia a hlavne plný zaujímavých postáv medzi ktorými najviac vynikal práve Dorian. O knihe som už samozrejme čo-to vedela a videla som aj film, no to mi nijako nepokazilo zážitok z čítania a knihu som zhltla veľmi rýchlo.


Ďalej tu mám knihu All the Crooked Saints od Maggie Stiefvater, ktorú som dostala od skvelej @lilianalovesbooks ❤️ Kniha je nádherná, čoskoro vyjde aj v slovenčine a ja som neskutočne zvedavá, či sa mi bude páčiť rovnako ako Havraní cyklus.


V septembri sa mi darilo aj v súťažiach a na blogu Čaja z Paláca som vyhrala dve knihy a poukážku do Panta Rhei. Prvou z nich je Červený zápisník od Sofie Lundberg.


A druhou Náš milý synáčik od Silvie Antalíkovej.


Poukážka tiež nezostala dlho nevyužitá a ja som ju premenila na knihu Spomienky na Sherlocka Holmesa od A.C. Doyla. Toto je už štvrtý zväzok Sherlockovských poviedok a románov od Snow Mouse Publishing a je rovnako nádherný ako predchádzajúce.


Októbrovým recenzákom od Slovartu bola kniha Počúvaj nôž od Patricka Nessa a... ja som sa zaľúbila 😍 Bol to neskutočný príbeh, plný akcie a zvratov, jednoducho všetkého, čo má dobrá dystópia obsahovať. Už sa nemôžem dočkať druhej časti ktorá by mala vyjsť začiatkom budúceho roka a ak chcete vedieť viac o mojich pocitoch, už je vonku aj recenzia.


Ako druhý recenzák som dostala knihu Láska nie je lotéria od Kasie West a hoci na recenzii ešte len pracujem, môžem prezradiť, že sa mi veľmi páčila a zasa som bola veľmi príjemne prekvapená z postáv a ľahkosti, akou príbeh plynie. Kasie ma už prekvapila svojou prvou aj druhou a tak netuším, prečo som ešte stále vždy prekvapená 😂 Jednoducho píše veľmi dobré romány so skvelými postavami, pri ktorých si človek oddýchne a zasmeje sa.


V októbri sa na mňa opäť usmialo šťastie a ja som vyhrala knihu V znamení ametystu priamo od autorky Majky Danihelovej! Neskutočne sa na ňu teším, všetci ju chvália a tak som veľmi zvedavá, čo za svet to vymyslela.


V rovnakom mesiaci mi spravila radosť aj mama, ktorá mi darovala Dievča v snehu od Danya Kukafka. Trilery síce nie sú niečo, čo bežne čítam, ale rada si rozšírim obzory a aj mama mi vravela, že sa jej kniha veˇmi páčila, dokonca ju dokázala vytiahnuť z dlhotrvajúcej čítacej krízy!


Radosť sa mi rozhodlo urobiť viac ľudí a od kamaráta som dostala Lesní lišky, ktorú som už dlho obdivovala pre jej naaadhernú obálku. Obsahuje fantasy poviedky od nórskych autorov a bolo to mimoriadne zaujímavé čítanie!


November bol pre mňa veľmi očakávaný mesiac, pretože 8.11 - 11.11 sa konala Bibliotéka, na ktorej som nikdy pred tým nebola a tak som sa jej nevedela dočkať. Samozrejme som si odtiaľ odniesla aj nejaké úlovky, konkrétne 4 knižky. Prvou z nich je cestovateľský denník Kde všade som (ne)zomrel od Petra Popluhára. Peťa sledujem už dlhé roky na YouTube, kde najprv nahrával paródiu Dano Drevo, neskôr natáčal nejaké vtipné videá a posledné roky sa venuje najmä tým cestovateľským. Táto kniha obsahuje zbierku príbehov o jeho cestách po Afrike a Južnej Amerike. Niektoré som už poznala zo spomínaných videí, no aj tak som si čítanie neskutočne užila. Milujem jeho humor a väčšinu čítania som sa nahlas rehotala, z čoho musela mať moja spolubývajúca neskutočnú "radosť" 😂

Nemohla som odolať ani Severskej mytológií od Neila Gaimana. Nikdy som sa o ňu nejako nezaujímala, no keď som si prečítala Magnusa Chasa od Riordana, začala ma zaujímať stále viac a viac a preto som bola nesmierne happy že vyšla. Navyše sa mi veľmi páčila kniha Oceán na konci ulice od Gaimana tak som rada, že mám ďalšiu jeho knižku. A bola fakt skvelá, zhltla som ju za jeden deň. Milujem mytologické príbehy a v spojení s Gaimanovým rozprávačským talentom som sa od nich nevedela odtrhnúť.


Ešte som si urobila radosť Vrahyňou v podsvetí, jednej z noviel k sérii Trón zo skla. Dúfam, že mi spríjemní čalanie na posledný diel, ktorý má u nás výjsť až niekedy budúci rok.

No a poslednou knihou z Bibliotéky je Zabuchnutá v knižnici od už spomínanej Kasie West, ktorú ale teraz nemám u seba. Naozaj ma zatiaľ každá jedna kniha od nej bavila tak sa aj na túto veľmi teším!

A hoci som mala predsavzatie, že si pred bibliotékou nebudem kupovať žiadne knihy, raz som ho predsalen porušila a kúpila si knihu Šťastná sedmička od Holly Goldberg Sloan, ALE... stála len niečo vyše 2€ takže to sa ani nepočíta, však? 😅 (tiež ju nemám u seba a tak ju nemôžem odfotiť)

4 komentáre:

  1. Moc pěkné nové kousky a že jich je pěkná kupa :) Doma mám taky V znamení ametystu a moc se na ni těším :) hezké čtení :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ten Sherlock má dokonalú obálku o.O

    OdpovedaťOdstrániť
  3. všaak? *.* a aj tie predošlé časti! (http://bakerstreet.sk)

    OdpovedaťOdstrániť