pondelok 15. októbra 2018

Knižná spoveď TAG

1. Darovala si niekedy knihu, ktorú si sama dostala?

Hmm... určite nie pokiaľ to bol narodeninový darček alebo niečo podobné. No ak som sa ku knihe dostala iným spôsobom, napríklad som ju vyhrala, potom prečítala a nebola tak celkom pre mňa, rada ju posuniem ďalej. Nevidím zmysel v tom mať doma knihy, ktoré sa mi nepáčia, keď môžu potešiť niekoho iného :)
2. Povedala si niekedy, že si nejakú knihu čítala aj keď to nebola pravda?


Pokiaľ sa to netýka povinného čítania v škole (čo sa stalo snáď milionkrát), tak nie. Väčšinou keď už sa s niekým rozprávam o knihách, čo bohužiaľ nie je tak často ako by som chcela, snažím sa povedať a aj dostať čo najúprimnejší názor. Prečo by vlastne niekto v tomto klamal? 😅
3. Požičala si si niekedy knihu a nevrátila ju?

Určite nie, pertože sama to N-E-N-Á-V-I-D-Í-M a nechápem, ako môže mať niekto tú drzosť a nevrátiť niečo, čo si požičal. A ešte k tomu knihu! Možno som trochu emotívna, pretože ešte niekedy v máji si jednu knihu požičala moja teraz už bývalá spolužiačka a dosť sa bojím že ju už nikdy neuvidím 😭 (knihu, nie spolužiačku :D)
4. Čítala si niekedy sériu v nesprávnom poradí?


Áno, ale nie vedome. Raz som si v knižnici požičala Crescendo od Becci Fitzpatrick pretože ma zaujala a vážne som si jej čítanie užívala. Občas sa v nej síce objavilo niečo, čo ma trochu zmiatlo, nejaké situácie alebo rozhovory ktoré odkazovali na niečo, čo sa už stalo a ja som sa čudovala, ako to mám dopekla chápať. Až keď som ju dočítala a išla si po ďalší diel, zistila som, že to bola druhá časť a ja som preskočila prvý diel Zavrhnutý 😅
5. Prezradila si niekedy niekomu knižný spoiler?

Na toto si tiež väčšinou dávam pozor, pretože sa mi veľmi často stáva že sa sama nechtiac vyspoilerujem, čo je nekonečne frustrujúce.
6. Spravila si niekedy na knihe somárie uši?


Napriek tomu, že si na knihy dávam veľký pozor, stalo sa mi, že som knihu nechtiac ohla, pokrčila alebo natrhla stranu. Vtedy to vždy niekoľko minút predýchavam a vyzývam Dia aby ma trafil bleskom... ale naschvál somárie uši nerobievam, radšej používam záložky a keď nemám nič také poruke, niekde si zapíšem stranu, kde som prestala čítať.
7. Povedala si niekedy niekomu, že nejakú knihu nevlastníš, aj keď ju v skutočnosti máš?

Rozmýšľam, či sa stal nejaký takýto konkrétny prípad ale viem si predstaviť, že by si niekto chcel požičať knihu na ktorej mi veľmi záleží a ja by som mala obavy, že sa mi nevráti. Vtedy by som rozhodne klamala, len aby som ju ochránila. 😁
8. Povedala si niekedy niekomu, že si nejakú knihu nečítala, aj keď si ju čítala?


Spomínam si, že keď som bola mladšia, nahliadla som do Päťdesiat odtieňov sivej, pretože som vedela že je trochu, ehm, kontroverzná a ja som bola zvedavá. Veľa ľudí ju vtedy odsudzovalo a tak som sa najprv nepriznala, že som ju čítala. Teda, technicky vzaté, nečítala, bolo to len pár pasáží... Až neskôr, keď už to nebol taký "big deal" a vedela som, že veľa mojich kamošiek videlo aj filmy, som sa tým už netajila 😁
9. Preskočila si niekedy v knihe kapitolu alebo nejakú časť?

Aj keď sa mi nejaká kniha číta ťažko alebo pomaly, bojím sa takto preskakovať, aby som neprišla o niečo dôležité. Človek nikdy nevie, možno by som preskočila jedinú dobrú časť. Takže sa nedá povedať, že by som úpne vynechávala a preskakovala nejaké časti, no keď som už naozaj strašne znudená a neviem si s knihou rady, čítam ju tak akoby letmo, že jej veľmi nevenujem pozornosť a snažím sa cez ňu jednoducho nejako dostať (ehm, Tisíc chlapčenských bozkov, ehm).

10. Ohovárala si niekedy knihu, ktorá sa ti v skutočnosti páčila?

Nemyslím si. Ak už aj niekto mal negatívny názor na knihu, ktorá sa mne páčila, vždy som taká, že ho dokážem vypočuť a aj niektoré veci pripustiť, no nehanbím sa povedať svoj názor. Myslím, že každý má právo povedať svoj názor a hlavne by sme mali chápať, že čítanie je veľmi subjektívne a každému jednoducho sadne niečo iné.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára