utorok 25. februára 2020

Drahokamy #1: Červená ako rubín (Kerstin Gier)

Originálny názov: Rubinrot (2009)
Rok vydania u nás: 2020
Počet strán: 344
Vydavateľstvo: CooBoo
Väzba: pevná

Anotácia: Mať rodinu s kopou tajomstiev nie je pre šestnásťročnú Gwendolyn vždy jednoduché. Jedného dňa sa z ničoho nič ocitne na dobre známej londýnskej ulici – lenže na prahu minulého storočia! Vtedy pochopí, že tým najväčším rodinným tajomstvom je práve ona sama. Zároveň si však musí uvedomiť, že pri skákaní v čase by bolo lepšie sa nezaľúbiť – lebo to veci ešte väčšmi skomplikuje…
Obľúbená autorka Kerstin Gierová vo svojej úspešnej trilógii oživila najkrajší cit na svete!
Napätie, smiech i trápenie – to všetko nájdete v príbehu Gideona a Gwen, ktorí svojou láskou prekračujú hranice času.


Táto kniha nie je na knižnom trhu žiadna novinka a tak je jasné, že som ju už z počutia poznala a veľmi často ju vídala na bookstagramoch a kade-tade po internete. Vždy som bola na ňu zvedavá, a tak keď vyšla v slovenčine, už som sa jej jednoducho nemohla ďalej vyhýbať. Musela som zistiť, o čom to všetci hovoria.

Pri čítaní som myslela na to, že ide o knihu pre mladšie ročníky, a tak som ju neposudzovala veľmi prísne. Dokonca ma prekvapilo, keď som sa do nej po pár stranách poriadne začítala, ako svižne sa číta a ako dej napreduje. Jediné, s čím som mala zozačiatku trochu problém, boli pomerne zložité rodinné vzťahy v rodine Gwendolyn. Nevedela som si zapamätať, kto je stará mama, prateta a stratená sesternica... no, bolo toho dosť 😅 No po nejakom čase, keď sme dostali možnosť spoznať tieto postavy trochu lepšie a nahliadnuť do ich minulosti a životných príbehov, tak trochu sa to ustálilo a začala som sa v tom orientovať. Jediné, čo ma trochu mrzí je to, že som si zatiaľ nenašla žiadnu obľúbenú postavu. Nijaká mi na prvý pohľad nepadla do oka, no niektoré majú skvelý potenciál. Zaujímala ma tajomstvom opradená Gwendolynina sesternica Lucy a jej manžel Paul a aj samotná Gwendolyn bola zaujímavá. Niekedy som sa na jej výrokoch a reakciách naozaj schuti zasmiala, nerobila nič, čo by mi nejako výrazne prekážalo a dokázala som sa do nej vžiť. Páčilo sa mi aj to, že nebola hneď od začiatku adeptom na hlavnú hrdinku, ktorá má na starosti spasiť svet alebo niečo podobné. Vlastne sa do všetkého zamotala tak trochu náhodou, rozhodne nie svojou vlastnou vinou a to mi bolo sympatickejšie, ako keby sa tam nasilu dotlačila.
<3

V takýchto tínedžerských knihách s magickými prvkami samozrejme nemôže chýbať nejaká tá romantická linka 😄 Tu ju máme pomerne okato naznačenú, čo nie je veľmi môj štýl, no bolo to také celkom milé a keby som mala o pár rokov menej, tak to určite žeriem 😂 Vyskytlo sa tam niekoľko klišé na spôsob, že hlavná hrdinka sa potkne a dotyčný potenciálny nápadník ju zachytí a ona niečo pocíti, napriek tomu že sa od prvého momentu neznášajú... ale ako vravím, tu to bolo také milé a fungovalo to.

Najzaujímavejšie na celej knihe bola rozhodne téma cestovania v čase. Ja osobne som ešte veľa kníh s týmto prvkom nečítala, no vždy keď na niečo také narazím, veľmi sa mi to páči. Keďže ide o prvý diel, veľa vecí ešte zostáva, samozrejme, trochu zahalených tajomstvom, ale také základné informácie sa nám dostali a zatiaľ to znie veľmi zaujímavo. Gwen sa vlastne dostane do akéhosi tajného spolku, ktorý sa cestovaniu v čase venuje a ktorý spĺňa tajnú misiu, siahajúcu stovky rokov do minulosti. Páčila sa mi tá tajomná atmosféra, ktorá okolo toho vládla a že Gwen nebola hneď do všetkého zasvätená a spolu s čitateľom postupne odhaľuje tajomstvá.

Veľmi som si užívala aj to, keď sa ocitla v minulosti a musela "splynúť s prostredím", čiže musela nosiť rôzne šaty a kostýmy podľa vtedajšej módy. Takéto opisy mám v knihách vždy veľmi rada a tu to bolo rovnako zaujímavé. Dúfam, že v ďalších častiach bude môcť Gwen preskúmať ešte ďalšie nové miesta a doby, pretože zatiaľ toho ešte určite nemám dosť.

Červená ako rubín je naozaj skvelým úvodom do série, ktorá má čo ponúknuť a ktorá sa môže vydať rôznymi neočakávanými smermi, takže som naozaj zvedavá, ako sa vyvinie. Dúfam, že sa pokračovania dočkáme čo najskôr a ak aj vy túžite po milom oddychovom čítaní s dávkou tajomna, toto je dobrá voľba! 😊

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi ďakujem Albatros Media
Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára