utorok 18. februára 2020

RECENZIA: Motýliky #2 (Alice Oseman)

Originálny názov: Heartstopper Volume 2 (2019)
Počet strán: 328
Vydavateľstvo: CooBoo

Pokračovanie najzamilovanejšieho komiksového románu!
Dvaja chalani. Jedna lovestory. Nick a Charlie sú najlepší kamoši. Nick vie, že Charlie je gej a Charlie si je istý, že Nick je na baby. Ale... Láska chodí po nečakaných chodníčkoch a Nick sa učí počúvať svoje srdce, aby zistil pravdu o sebe, o svojich kamarátoch aj o svojich najbližších príbuzných. Motýliky – Lietajú v tom obaja je druhý diel zo série komiksových románov.

Konečne som sa dočkala pokračovania! Možno ste zachytili, že prvá časť tohto komiksu sa mi veľmi páčila a musela som so sebou bojovať, aby som počkala na knižné vydanie druhej časti a nepozrela si ho na internete, kde ho autorka uverejňuje. Ale čítať tento príbeh v knižnej podobe má pre mňa väčšie čaro a tak som vydržala.

V pokračovaní Motýlikov sa znova stretávame s Charliem a Nickom, hneď po udalostiach z konca prvej časti. Tu je také krátke zhrnutie toho, čo sa stalo: Za tých pár mesiacov, odkedy sa spoznali, sa z Charlieho s Nickom stali skvelí kamaráti, ktorí spolu trávia takmer všetok čas. Charlie však cíti čosi trochu viac a síce vie, že Nick mu to nemôže opätovať, rozhodne sa spraviť ďalší krok. Ten však nevyjde úplne podľa predstáv a Nick utečie, nechajúc Charlieho samého a zmäteného... a takýmto cliffhangerom skončil prvý diel!!! 😅 Veľmi ma zaujímalo, ako to bude pokračovať, hoci to nie je nejaký extra originálny a prepracovaný príbeh, takže veľa sa toho dalo domyslieť. No celé je to také milé a zlaté, že som nemohla nič iné, ako im dvom držať palce a chcieť od ich príbehu viac.

Po tom, ako si všetko vyrozprávali a Nick si sám pred sebou a Charliem priznal, že to cíti rovnako, nastal ďalší problém. Nick si nikdy nemyslel, že by sa mu mohol páčiť niekto rovnakého pohlavia a musí sa s tým trochu vysporiadať. Viem si predstaviť, že s týmto sa trápi väčšina ľudí, ktorá má inú ako heterosexuálnu orientáciu. Nick si tiež nevedel predstaviť, ako to oznámiť iným ľuďom a či to vôbec urobiť. Týmto sa s Charliem zaoberajú podstatnú časť tejto knihy a spolu sa to snažia vyriešiť.

Keďže teraz spolu trávia ešte viac času, snažia sa jeden druhého zatiahnuť do svojho sveta, napríklad tým, že si navzájom predstavia svojich kamarátov. Charlie mal vždy menšiu skupinu priateľov, len niekoľko ľudí s ktorými sem-tam trávi čas mimo školy, a tak Nicka nemusel predstavovať veľkej skupine. Nick je, naopak, veľmi obľúbený a spoločenský, takže ho viac-menej všetci poznajú. Tieto stretnutia nešli práve hladko a Nick aj Charlie si tak toho veľa uvedomili.

Páčilo sa mi, že v tejto časti dostali trochu priestoru aj iné postavy. Párkrát sa tam zjavila aj Charlieho sestra Tori, čo ma znovu začalo lákať na autorkinu prvotinu Solitaire, kde vystupuje Charlieho sestra ako hlavná postava. Túto knihu registrujem už veľmi dlho, tak hádam sa k nej po tomto už konečne dostanem.
Okrem Tori spoznáme trochu viac napríklad Taru, Nickovu kamarátku, ktorá bola kedysi v podobnej situácii ako Nick. Na konci je dokonca bonusový komiks o nej a jej priateľke Darcy.

Páči sa mi, že Alice Oseman sa aktívne venuje fanúšikom a niekoľkokrát do týždňa pridáva na svoje sociálne siete rôzne mini komiksy alebo ilustrácie k jej knihám. Zdá sa, že jej vlastné postavy sú jej veľmi blízke, čo je podľa mňa skvelé a mňa ako čitateľa to osobne veľmi motivuje do čítania 😄. Pretože keď vidím, že autor má k svojim postavám vzťah, že ich nevytvoril len tak, aby v knihe vypĺňali priestor, ale že sú ako živé bytosti, mám z daného príbehu úplne iný zážitok. A určite lepší.
Preto sa mi páči, že na konci Motýlikov (prvej aj druhej časti) sú rôzne bonusové ilustrácie a mini komiksy o rôznych postavách. Máme tak možnosť postavy viac spoznať a porozumieť im.

Takže ak máte radi milé, nenáročné príbehy vo forme komiksov, myslím si, že táto séria je skvelou voľbou. Sympatické postavy, milé situácie a krásna grafika - čo viac si priať! 😁❤️