sobota 22. júla 2017

RECENZIA: Zrodená z ohňa (Sarah J. Maas)


Originálny názov: Throne of Glass #3: Heir of fire (2014)
Rok vydania u nás: 2016
Počet strán: 544
Vydavateľstvo: Slovart
Väzba: brožovaná

Anotácia: TU


Tretí diel tejto série som brala do rúk s veľkými očakávaniami, pretože udalosti predošlého dielu ma dostali a nevedela som sa dočkať, čo bude nasledovať...

Celaena sa poprvýkrát ocitá mimo Adarlanu a cestuje až za oceán do Wendlynu. Táto zmena prostredia bola osviežujúca, no bála som sa, že sa kvôli tomu stratíme kontakt s Chaolom, Dorianom a všetkými, čo zostali v Adarlane. Našťastie bol príbeh rozprávaný z viacerých pohľadov a oni dvaja boli medzi nimi. Okrem toho, že som bola rada, že sa v príbehu ďalej vyskytujú, mohli sme si vďaka nim dopĺňať informácie, ktoré sme prostredníctvom Celaeny nemohli dostať.
No najprv som mala trošku problém s jednou postavou, ktorej patrilo niekoľko kapitol- Manon Čiernozobou, železnozubou bosorkou. Odhaľovala, čo sa dialo hlboko v nehostinných horách neďaleko Adarlanu a čo tam kráľ plánoval. Zozačiatku ma tieto kapitoly mierne rozčuľovali, pretože odvádzali pozornosť od Celeaninho príbehu a veľmi ma nebavili. Postupne som si však Manon obľúbila a rovnako jej príbeh, ktorý stále nabeal na intenzite a napínavosti...

Mám pocit, ako by sme každým dielom dostávali lepšie a zaujímavejšie postavy. Napríklad Aedion, Celaenin bratranec a generál kráľovskej légie. Alebo ľudia s ktorými sa Celaena stretla vo Wendlyne- Emrys a Luca, s ktorými pracovala v kuchyni, férska kráľovná Meave, ale hlavne: ROWAN. Ešte pred tým, ako som sa do tejto knihy pustila, som o ňom veľa počula a hlavne sa zdalo, že ho všetci milujú. Aj mne sa od začiatku pozdával- tajomný, silný férsky bojovník, ktorý slúžil Meave a dostal na starosť Celaenu a jej výcvik, ktorý mal odomknúť jej skryté schopnosti. Zozačiatku medzi nimi vládla nevraživosť a poriadne si liezli na nervy.

Rowan ho odviedol k susedným dverám. Obaja sa hýbali s nadpozemskou, mocnou ladnosťou, akoby sa aj samotný dážď rozostúpil, aby cezeň mohli prejsť. Zmizli a Rowan sa na ňu ani nepozrel.

Páčilo sa mi, že Rowan sa so Celaenou nemaznal, bol k nej poriadne tvrdý a ona sa tiež nesnažila správať nejako príjemne. No postupne, ako to už býva, sa zbližovali, zvykali si na seba a rovnakým tempom narastala aj moja náklonosť k nemu. Na povrchu je Rowan ako skala- veľký, drsný a neoblomný. Takmer neustále sa mračí, telo mu zdobí tetovanie a ľudia pred ním majú rešpekt. No pod povrchom sa skrýva dobré srdce a rôznymi prejavmi láskavosti a empatie si ma úplne omotal okolo prsta. Je to skvelá postava a som rada, že aj Celaena mu dala šancu a úplne ho nezavrhla 😁

Ďalšia úžasná vec na tejto časti: mágia. Do teraz sme o nej len počuli, dostali malé ochutnávky, no ešte nemala šancu sa naplno prejaviť. Vo Wendlyne to bolo iné. Tu na rozdiel od Adarlanu nie je zakázaná a Celaena sa ocitá priamo uprostred krajiny férov a mágie ich sveta. Na to som čakala, od kedy sa o nich v Tróne zo skla objavila prvá zmienka. Féri a ich svet mi prídu strašne fascinujúci a som nadšená, že sa k nim Celaena dostala tak blízko a stala sa súčasťou ich sveta.
Navyše, Sarah J. Maas má obrovský talent na vytváranie atmosféry a jej opisy prostredia alebo pocitov sú jednoducho magické. Aj vďaka tomu som všetko prežívala tak intenzívne.


Chcela tancovať. Nie od radosti, ale preto, lebo cítila, ako v nej jej oheň splýva s hudbou a pulzuje jej v kostiach. Melódia bola ako tapiséria utkaná zo svetla, temnoty a farby. Vytvárala jemné očká reťaze, ktorá sa jej omotala okolo srdca a vystrelila do sveta. Viazala ju so všetkým. So všetkým ju spájala.


Celaena prechádzala v živote veľkými zmenami: z najznámejšej Adarlanskej vrahyne sa stala otrokyňa, potom Kráľova dýka a teraz sa znova posupne menila- zo Celaeny Sardothien sa pomaly ale iste stávala terrasenská dedička Aelin Ashryver Galathynius. Páčilo sa mi, že konečne prijala svoju minulosť, niekomu sa s ňou zverila a postupne to aj sama prijímala. Je to jednoducho veľmi premyslená a komplexná postava, ktorá má mnoho vrstiev a každou knihou odhaľuje viac. V tejto sme sa mohli dozvedieť veľa nového o jej detstve, rodine a tom, ako sa dostala do Riftholdu a stala sa nájomnou vrahyňou. Už len to je také zaujímavé, že ak by sa aj v knihe nedialo nič iné a Celaena by len rozprávala Rowanovi svoj príbeh, bola by som spokojná 😁
To sa však nestalo a môžete sa tešiť aj na jeden epický súboj no a posledných pár strán... tie ma dostali. Kvôli ním som sa dlho po dočítaní nedokázala ani pohnúť a len som civela do stropu a opakovala si: WHYYY??? To, čo sa stalo, som nečakala ani v najhorších snoch... ale už vám viac nepoviem, aby ste si sami mohli všetko vychutnať 😁

Tretie pokračovanie Trónu zo skla hodnotím na jednotku a odporúčam ho všetkými desiatimi. 
Ako ste na tom vy? Rozhodne mi dajte vedieť dolu do komentárov! :)



Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi ďakujem vydavateľstvu Slovart
Knižku si môžete zakúpiť TU. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára