pondelok 10. októbra 2016

Knižné poklady #3

Po dlhšom čase je tu opäť článok zo série Knižné poklady. Ak sa chcete dozvedieť niečo viac o tomto projekte, kliknite >SEM<.

Zmrzlinová kráľovná- Susan Jane Gilman


1) Popíšte, prečo je táto kniha vaším pokladom

Túto knihu som raz dostala ako darček od sestry. Vybrala ju celkom náhodne a ani ja som o nej pred tým nepočula. Keďž vie, že ma zaujíma obdobie prvej a druhej svetovej vojny, asi si myslela, že je to niečo pre mňa a mala pravdu.
Nikdy som podobnú knihu nečítala. Odohráva sa za prvej svetovej vojny, no príbeh je o niečom inom. Opisuje život ženy- Malky Trejnovskej od jej detstva až po starobu. Fascinoval ma jej príbeh- ako sa z chudobného židovského dievčatka stala úspešná americká celebrita, ktorá sa preslávila výrobou zmrzliny.
Knihu som čítala jedným dychom, páčili sa mi úseky, kedy Malka opisovala svoje detstvo, ale aj tie, kedy už bola bohatá a slávna... jednoducho sa mi na nej páčilo všetko.

2) Aká je vaša najobľúbenejšia postava v knihe? A prečo?

Salvatore Dinello. Práve on zasvätil Malku do krásy výroby zmrzliny. Na druhej strane- on bol dôvodom, prečo ju opustila rodina a zostala na všetko sama. No veľmi to ľutoval a preto jej už od prvého okamihu ako sa stretli pomáhal. Vzal ju do svojej rodiny a staral sa o ňu.
Páčilo sa mi na ňom, aký bol láskavý a temperamentný (za to mohla jeho talianska povaha). Láska k jeho práci inšpirovala Malku k rozbehnutiu biznisu, ktorý jej zmenil život. Bol to najlepšie, čo ju mohlo v živote stretnúť.



3) Máte nejakú najobľúbenejšiu pasáž v knihe? Ukážte ostatným akú a prečo.

Páčili sa mi všetky, kde Malka trávila čas s Dinellovcami... Toto je jeden úryvok, kedy u nich ešte len začala bývať a prvý raz pomáhala pri výrobe Dinellovskej zmrzliny.

Gelato. Tak to volal. Dželato. Už to slovo bolo ako hudba. A ingrediencie, ktoré pán Dinello používal, som dovtedy nepoznala. Kto kedy vo Višneve videl pistácie? Alebo ochutnal škoricu? Do svojej zmrzliny nedával umelé farbivá- žiadne krikľavé a na prvý pohľad jasné žlté, hnedé či ružové hrôzy. A tak bola každá dávka zmrzliny, ktorú sme spolu vyrobili- ako sa stalo naším zvykom-, pre mňa zjavením. Raz v nedeľu som si do úst vložila lyžicu a prvý raz som ochutnala jahody. Fragola. A potom cioccolato!

4) Rozpíšte sa o obálke knihy.

Je jednoducho krásna. Páči sa mi tá dobová maľba, ktorá zachytáva miesto, kde sa príbeh odohráva. Nadpis by v nej však veľmi zanikal a preto sa mi páči nápad so zmrzlinou, ktorý nadpis zvýrazní a zároveň napovedá o čom dej je. Navyše je to hardback, takže je to presne niečo pre mňa :3


5) Zvyknete knihu čítať viackrát?

Keby som mala možnosť, určite by som ju už dávno prečítala ešte aspoň raz. No celý minulý rok ju mala požičanú moja teta, ktorá býva v Taliansku a vidíme sa len 2 krát do roka- na Vianoce a v lete. Toto leto mi ju doniesla, takže ju mám konečne doma a určite sa do nej v dohľadnej dobe znova pustím.

6) Prečo by ste knihu odporučili ostatným čitateľom?

Kvôli jej zaujímavému deju, postavám, dobe v ktorej sa odohráva a celkovému dojmu, ktorý vo vás zanechá. Samozrejme, že to nie je kniha pre každého- niekomu sa nepáči skákanie z prítomnosti do minulosi, alebo dejová línia, opisujúca život postavy od detstva až po starobu. Ale myslím že ak máte apoň trochu pocit, že je to niečo pre vás, táto kniha vás nesklame. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára