štvrtok 14. júla 2016

Knižné poklady #2

Predstavujem vám druhú knihu z projektu Knižné poklady. O čom tento projekt je, si môžte prečítať TU.

Chlapec v pásikavom pyžame- John Boyne




1) Popíšte prečo je táto kniha vaším pokladom

Myslím, že každý kto túto knihu čítal, to chápe.

Kniha opisuje veľmi vážnu a citlivú tému o ktorej každý už počul- holokaust. Príbeh je neobyčajný hlavne preto, že je vyrozprávaný z pohľadu deväť ročného chlapca, ktorý pochádza z rodiny nemeckého dôstojníka. Bruno nám rozpráva príbeh, ktorý už všetci poznáme, no tentoraz všetko vidíme jeho nevinnými detskými očami.
Je to kniha, ktorá naozaj chytí za srdce a donúti človeka zamyslieť sa. Rozhodne patrí medzi jednu z mojich najobľúbenejších kníh.

2) Aká je vaša najobľúbenejšia postava v knihe? A prečo?

Pavel. Je to starý pán, pomocník v kuchyni a čašník, ktorý obsluhuje Brunovu rodinu. Bruno nechápe, prečo pomáha pri stole, prečo chodí so sklonenou hlavou a prečo nie je so svojou rodinou. Ja som to však pochopila a bolo mi ho nesmierne ľúto. Páčilo sa mi, ako sa správal k Brunovi, napriek tomu, že bol synom nemeckého dôstojníka, ktorý mu zničil život. Objavil sa v príbehu len párkrát, no to mi stačilo na to, aby som si ho obľúbila.


3) Máte nejakú najobľúbenejšiu pasáž v knihe? Ukážte ostatným akú a prečo.


Mám ich viac. Vybrala som takú, pri ktorej som začala byť nervózna a rýchlo som sa chcela dozvedieť, čo sa to preboha deje :D


Pomaly prešiel k oknu dúfajúc, že odtiaľ dovidí až do Berlína a uvidí ich dom a všetky ulice na okolo a stoly, pri ktorých sedia ľudia a pijú spenené nápoje a rozprávajú si smiešne historky. Kráčal pomaly, lebo sa bál sklamania. Ale bola to len detská izba a k oknu nebolo ďaleko. Pritisol tvár na sklo, a keď uvidel, čo je vonku, otvoril oči dokorán, našpúlil ústa do O a ruky držal pri tele, lebo ho mrazilo a vôbec nemal pocit bezpečia.




4) Rozpíšte sa o obálke knihy

Nemám rada preplácané obálky, ktoré sú úplne mimo deja a hlavne neznášam tie s fotkami. Táto má všetko, čo by mala podľa mňa

 dobrá obálka mať- názov čo zaujme, tématický vzhľad a pre mňa veľmi dôležitú pevnú väzbu (staré vydanie). Je minimalistická, ale veľmi sa mi páči. Vystihuje celý príbeh.

5) Zvyknete knihu čítať viackrát?


Zatiaľ som ju čítala len raz, ale veľakrát som si v nej listovala a čítala si náhodné pasáže. Vzhľadom na to, že nemá veľa strán a dej má veľmi rýchly spád, prečítala by som ju za pár hodín. Určite sa k nej ešte veľakrát vrátim.


6) Prečo by ste knihu odporučili ostatným čitateľom?


Je to kniha, ktorá rovnako zaujme dieťa, tínedžera aj dospelého. Možno sa vám budú tisnúť slzy do očí, možno sa na niektorých pasážach zasmejete ale hlavne- určite si niečo uvedomíte. Hlavne to, akú hroznú históriu má za sebou ľudstvo a ak ste sa aj doteraz o túto tému nezaujímali a brali ste ju len ako ďalšie nudné učivo na dejepise, táto kniha vám pomôže pochopiť o čom to celé bolo a prečo by sa to už nemalo nikdy zopakovať.

2 komentáre:

  1. cetla jsem celkem nedavno a mas pravdu- je silna, je uzasna, je jina. Ackoliv narocne tema, tak jsem si ji zamilovala.

    OdpovedaťOdstrániť