piatok 20. augusta 2021

Apolónov pád #5 – Nerova pevnosť (Rick Riordan)



Originálny názov: The Trials of Apollo #5 – The Tower of Nero (2020)
Rok vydania u nás: 2021
Počet strán: 400
Vydavateľstvo: Fragment
Väzba: pevná s prebalom

Anotácia: Grécky boh slnka Apolón, ktorý bol vykázaný na zem ako úbohý puberťák Lester Papadopoulos, sa konečne ocitol na konci svojej cesty. Má šancu dostať sa späť na Olymp. Bitka o tábor Jupiter sa skončila. Tarquinius a jeho armáda nemŕtvych boli porazení. No i keď bitku vyhrali, vojna sa ešte zďaleka neskončila. Bývalý boh a jeho malá veliteľka Meg musia poslúchnuť proroctvo, ktoré odhalila harpya Ella. Budú čeliť hrôzostrašnému cisárovi Nerovi v jeho pevnosti v New Yorku, aby ho zničili raz a navždy.


    Každý milovník knižných sérií už určite zažil taký ten zmiešaný pocit, keď sa teší na poslednú knihu zo série, pretože sa už nevie dočkať finále, no zároveň si uvedomuje, že sa všetko neodvratne chýli ku koncu. Do sveta Percyho Jacksona som sa začítala ešte na základke a teraz končím prvý stupeň na výške, takže si asi viete predstaviť, ako dlho sa so mnou tieto knihy tiahnu. Keď som knihu po dočítaní zatvárala, bolo to také horko-sladké, no každopádne som si jej čítanie veľmi užila.

    Nerova pevnosť je piatym a posledným dielom zo série o gréckom bohovi Apolónovi, ktorý za trest uviazol v tele smrteľného tínedžera. Počas všetkých piatich kníh sa ako postava výrazne vyvíjal a Apolón zo záveru tohto príbehu je niekto úplne iný, než vystrašený a zbabelý padlý boh z úvodu. Autor načrtol aj posun niektorých vedľajších postáv, čo ma potešilo, no zároveň trochu rozhodilo. Nesedí mi totiž časová linka príbehu s mojou vlastnou 😆 Kým v knihách ubehol len rok od udalostí z konca Bohov Olympu, pre mňa ubehlo niekoľko rokov. Čiže keď postavy odkazujú na traumatické udalosti spred roka, musím si pripomenúť, že to len ja som mala na spracovanie toho všetkého pár rokov, chudáčikovia polobohovia ešte všetko rozdýchavajú 😅
Nico a Will

    Zatiaľ sa v každej časti Apolonóvho pádu zjavila nejaká stará dobrá postava, ktorá mi spríjemnila čítanie a zaručene so sebou priniesla závan nostalgie. V tejto časti to bol Nico diAngelo, jedna z mojich najobľúbenejších postáv. Každá zmienka o ňom, každý dialóg do ktorého sa zapojí, či len krátka scéna v ktorej sa mihne, mi automaticky zlepší náladu. A to aj napriek tomu, že Nico je pomerne komplikovaná osobnosť. Tiež si toho dosť prežil, no ako postava sa prejavuje nezlomným duchom a odvahou. Niekoľko scén s ním bolo vyslovene *badass* a moje srdce pri nich plesalo. Autor mu navyše v závere načrtol linku, ktorou sa bude postava ďalej uberať, a hoci Rick Riordan už vraj neplánuje nijaký román z tohto sveta, dúfam aspoň v nejakú kratučkú novelku alebo príspevok na blogu o Nicovej ceste 😅

    No som veľmi rada, že môžem poznamenať, že aj sám Apolón bol skvelá postava a veľmi dobrý hlavný protagonista. Jeho počiatočná neschopnosť, tragikomickosť a nepriaznivá životná situácia boli na jednu stranu zdrojom vtipných situácií a na druhú tak vznikol priestor pre výrazný vývin postavy, vďaka čomu bol Apolón veľmi sympatický. Niektoré tragikomické scény mali podľa mňa až taký pratchettovský podtón, čo ma nesmierne bavilo a boli perfektne vyvážené vážnejšími a heroickými pasážami. Dúfala som v aspoň trochu epický koniec a hoci nebol najepickejší zo všetkých sérií, silno na mňa zapôsobil. Bola som zvedavá, čo sa s postavou Apolóna stane, či sa vráti späť na Olymp, zahynie pri obrane svojich priateľov alebo zostane človekom... samozrejme, neprezradím, ako to skončilo, no cítila som pri tom hrdosť a aj trochu smútku. Každopádne, bolo to skvelé ukončenie série a vlastne aj celého cyklu zo sveta Percyho Jacksona, na ktorom som vyrástla a ktorý bude mať v mojom srdci navždy miesto 💙

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi ďakujem Albatros Media
Knižku si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára