utorok 3. júla 2018

Bookshelf Scavenger Hunt TAG 2

Po vyše roku prichádzam znova s tagom, o ktrom ste už možno počuli a mňa z nejakého nevysvetliteľného dôvodu strašne baví ho plniť. V podstate ide o to, že zostavíte (alebo v mojom prípade preberiete) niekoľko tém alebo kategórií, podľa ktorých sa následne vyberiete na lov do svojej knižnice a pokúsite sa nájsť knihu zodpovedajúcu daným kategóriám. Tento tag je dosť populárny aj na YouTube, kde si booktuber väčšinou niekoho prizve na pomoc a potom na čas hľadá knihy bez toho, aby kategórie poznal dopredu. Od jednej takejto dvojice som si prepožičala práve zoznam úloh (originálne video TU). Viem si predstaviť, že tak je to oveľa väčšia sranda, ale ja bohužiaľ nemám nikoho s kým by som mohla tento tag plniť takýmto štýlom, no aj tak ma to vždy strašne baví. Je zaujímavé, čo všetko vo svojej knižnici dokážem nájsť aj keď to najprv vyzerá, že je to nemožné.
Tak teda poďme na to 😊

°°°

● Kniha, ktorá má na obálke nejaké vozidlo


Hneď pri prvej kategórií som sa skoro vzdala, lebo som si myslela, že nič také v knižnici nemám, no napokon som niečo našla. A to Aristoteles a Dante spoznávajú svet a tajomstvá vesmíru od B. J.Saenza. Táto kniha má podľa mňa jednu z najnádhernejších obálok vôbec a ja sa na ňu zakaždým, keď ju držím v rukách, neviem vynadívať.

 Kniha, ktorá má na obálke priblíženú tvár


Hoci takéto obálky neznášam, jednu predsa len mám a to Marťana od Andyho Weiera. Chcela som tú s pôvodnou obálkou, ale myslím, že už sa vtedy nedala zohnať alebo niečo, tak som skončila s filmovou. Ešte šťastie že mám Matta Damona veľmi rada, takže to nie je až taká katastrofa.

● Kniha, na ktorej si postava zakrýva oči


Fajn, ráta sa to, že si oči nezarývajú rukami? Ale oči tam nevidno, takže môže byť, však? 😅 Ešteže má nemá kto kontrolovať a tak môžem vybrať Rande na slepo od Mareka Zákopčana.

● Obálka, na ktorej je silueta


Jeden z nás klame od Karen McManus má na obálke dokonca štyri siluety. 

● Kniha, na ktorej je postava otočená chrbtom


Hneď mi do oka padol Hobit od R. J. J Tolkiena a jeho Bilbo odchádzajúci do sveta.

 ● Kniha, ktorej chrbát je inej farby ako obálka


V tomto sa väčšinou moje knihy zhodujú, ale napokon som našla Frajera na záskok od Kasie West, ktorej chrbát je síce ružový, no obálke dominuje hlavne zelená farba.

● Kniha, ktorá má na obálke tri postavy


Ako som už spomínala, nemám veľmi rada obálky tohto typu, no u Rickových kníh mi to dáko nevadí... A tak som vybrala jednu z jeho druhej série a to konkrétne Hádesov Chrám, na ktorej môžeme vidieť Annabeth, Percyho a Hádesa  (alebo Háda? Už si nepamätám, ako to v knihe skloňovali).

● Obálka s vtáčikom


Tu som musela vybrať moju láásku, ktorá má vtáčika aj v názve a to Havraní chlapci od Maggie Stiefvater.

● Kniha, ktorej dominuje hnedá farba


Myslím, že hnedá nie je farba, ktorá by sa nejako často vyskytovala na obálkach kníh... ale ja som predsa len jednu našla- Noe na úteku od Johna Boyna. Zbožňujem obálky všetkých jeho kníh, pretože sú jednoduché, no úplne krásne.

● Kniha, ktorá má v názve zámeno


Toto mi prišlo veľmi čudné, pretože som sa nikdy veľmi nezamýšľala, aké slovné druhy sú najčastejšie v názvoch... no a našla som zopár aj so zámenami, napríklad Vymyslela som si ťa, ktorú napísala Francesca Zappia.

● Kniha, ktorá má v názve sloveso


Zámeno nestačí, poďme hľadať sloveso! 😂 Tu som vybrala knihu Zostaň kde si a potom odíď od Johna Boyna. 
(No nehovorila som, že tie obálky sú krásne?)

● Obálka, na ktorej postava niečo drží


Hoci obálky bez postáv sú podľa mňa krajšie, toto je jedna z výnimiek. Sherlock Holmes vo vydaní s portrétom aj s jeho charakteristickou fajkou.

● Kniha s trojslovným názvom


Hneď sa mi vybavila kniha Tri temné koruny od Kendare Blake, ktorú som čítala nedávno a stále na ňu myslím (vy ste ju ešte nečítali? To treba hneď napraviť! Ak o nej chcete vedieť niečo viac, pripájam odkaz na moju recenziu).

● Obálka s nejakým vzorom


Tu sú nádherným príkladom knihy s Panta rhei edície, napríklad Schindlerov zoznam od Thomasa Keneallyho.

● Kniha od mužského autora


Veľa spisovateľov z mužských radov sa radia medzi mojich najobľúbenejších a čítala som od nich kopu kníh, no vybrala som takého, ktorý ma dostal jednou jedinou knihou a to je Neil Gaiman a jeho Oceán na konci ulice.

°°°

Tak a to je všetko! Dokázala by som tento tag spraviť ešte oveľa dlhší, no minuli sa mi kategórie. Preto by som vás chcela poprosiť, aby ste mi pomohli pri tvorení ďalšieho pokračovania tohto tagu a do komentára mi napísali nejaké ďalšie kategórie. Hocičo, čo vás napadne, ja budem len rada. V ďalšej časti sa pokúsim splniť tie, ktoré sú v mojich silách (teda vrámci možností mojej knižnice).
Ak sa rozhodnete tento tag skúsiť tiež, určite mi do komentára hoďte link na svoj článok, veľmi rada si ho pozriem.
Prajem krásny deň! 😊

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára