piatok 8. januára 2016

RECENZIA: Bohovia Olympu #2 Neptúnov Syn (Rick Riordan)


Originálny názov: Heroes of Olympus: Son of Neptune (2011)
Rok vydania u nás: 2014
Počet strán: 488
Vydavateľstvo: Fragment
Väzba: Pevná s prebalom

Anotácia: >>TU<<

 Keď som si toto prečítala, skákala som meter dvadsať od radosti. Percy sa konečne vracia! Proroctvo som prečítala, bola som rada, že polobohovia sú späť, no napriek tomu to nebolo ono. Pretože tam nebol Percy. A tak keď vyšiel Neptúnov Syn, hneď som sa na knihu vrhla a niekoľko prvých kapitol zhltla za pár minút.


  Neviem, či to bolo Percyho prítomnosťou, ale Hazel a Franka som si obľúbila oveľa viac ako Piper, Jasona a Lea. Napriek tomu, že boli Rimania :D
  Obsah sa mi páčil, vyžívala som sa v častiach, kedy Hazel a Frank opisovali Percyho ich očami a keď sa objavovali staré postavy (viď stretnutie s Nicom :3).


,,Život je vzácny len preto, že sa končí, chlapče. V tom ver bohu. Vy smrteľníci neviete, aké máte šťastie."


  No napriek všetkým tým krásnym pozitívam, vďaka ktorým sa mi tak dobre čítalo, musím spomenúť aj pár negatív.
  Po prvé, Oktavián bol ako postava veľmi predvídateľný- o čom by to bolo, keby Percy nemal hneď po príchode úhlavného nepriateľa (odhliadnuc od tých stoviek Rimanov, cítiacich z neho nebezpečenstvo a problémy). Aj výprava, na ktorú sa Percy spoločne s Hazel a Frankom vydali tu už párkrát bola- úloha, ktorú všetci hneď odsúdia na neúspech, len pár dní na jej splnenie, bohovia, ktorí by mohli pomôcť, no neurobia to...
  Zozačiatku mi trochu vadilo časté obkecávanie Hazelinej a Frankovej minulosti, lebo sa mi ťažko sústredilo na dej a ostatné postavy. No chápem, že Riordan sa tým snažil dať nám priestor spoznať Hazel a Franka a nedávnym re-readingom som to pochopila.
  Každopádne som si po prečítaní Neptúnovho Syna povedala, že Uncle Rick zasa nesklamal a dokázal opakovane zožať úspech novou sériou. Bohovia Olympu mi prídu menej detské ako séria Percy Jackson a aj z postáv je cítiť, ako vyzreli a vyrástli. Rozhodne ma nič nesklamalo.

Ak by si chcel niekto náhodou prečítať, napísala som kratučkú fanfiction práve k tomuto dielu. Stačí kliknúť >SEM<



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára