piatok 12. apríla 2019

RECENZIA: Nimona (Noelle Stevenson)

Originálny názov: Nimona (2015)
Rok vydania u nás: 2019
Počet strán: 272
Vydavateľstvo: CooBoo
Väzba: pevná

Anotácia: Nimona má poriadne podrezaný jazyk, dvakrát reže a ani raz nemeria a ešte je aj tvaromenička. Jednoducho chodiaca katastrofa. Jedného krásneho dňa sa rozhodne, že najväčší zloduch v kráľovstve lord Ballister Blackheart potrebuje jej pomoc. A pohroma epických rozmerov je na svete. Nenechajte sa popliesť tým, že vyzerá milo, či možno trochu nevinne.

Nie som práve ten typ, ktorý stále skúša nové veci, ale pri Nimone som vedela, že to bude dobrá voľba.
Komiksy som chcela vyskúšať už fakt dávno, ale nikdy som sa k tomu nejako nedostala. Lákali ma hlavne tie marvelácke, lenže tých je toľko, že som sa absolútne stratila v tom, ako ich treba čítať a povedala si, že to je asi na začiatok priveľa. A potom sa zjavil tento milý pekný komiks a aj som si povedala Prečo nie? A tak sa ku mne dostala úžasná Nimona.

Nimona je veľmi originálna a svojská postava. Aj keby nemala schopnosť meniť podoby, čo ju rozhodne robí výnimočnou, ešte je tu kopa ďalších vecí, pre ktoré si ju zamilujete. Je ako tornádo, neustále v pohybe, do všetkého sa chce miešať a rozhodne si nenechá skákať po hlave. Srší humorom (často trochu neokrôchaným) a energiou, je drzá a nevypočítateľná. A jednému zloduchovi totálne obráti život naruby. 
Ballister Blackheart je vykreslený ako taký typický záporák - nepochopený, zatrpknutý, s jediným cieľom a to zničiť svojho úhlavného nepriateľa. Všetky postavy sú vlastne takto typizované, majú vlastnosti a vzhľad, ktoré ste už určite niekde videli, no zároveň nie sú klišé. Čiže ako je Ballister Blackheart typický zloduch, tak je Ambrosius Goldenloin jasný hrdina - silný, udatný, v žiarivej zbroji a všetkými obdivovaný. No každá minca má dve strany a preto ani do nebies vychvaľovaný hrdina nikdy nie je úplne dokonalý a zloduch zas nemusí byť krutý. 

Všetko sa začína, keď sa Nimona zjaví u Blackhearta a oznámi mu, že sa stane jeho parťáčkou. Ten nemá veľmi na výber, pretože Nimona je nazastaviteľná a neústupčivá. Zozačiatku sa zdá, že to nemôže fungovať, Blackheart nezvláda jej šialené tempo a charizmu, no postupne si začnú dôverovať. Dokonca sa zdá, že s jej pomocou sa mu konečne podarí to, čo má každý správny záporák robiť- bojovať proti systému. Na jeho čele stojí Inštitút, ktorý všetkému vládne. Blackheart s ním má zlé skúsenosti, keďže v minulosti sa mu otočil chrbtom. A rovnako aj Goldenloin, čo ho asi trápi ešte viac.


Celý príbeh je plný akcie a rôznych zvratov. Najviac ma bavil ten zvláštny šialený svet, v ktorom sa dej odohráva, akási zmes stredoveku s modernými technológiami, no aj mágiou. Celé to bolo veľmi originálne, hoci sa tam našlo aj pár klišé, no aj to malo svoju funkciu. Vlastne mi to prišlo ako taká paródia na typické fantasy príbehy. Okrem toho sa autorka v tomto diele venuje mnohým spoločenským problémom, ktoré boli do príbehu zasadené tak nenútene, že ste si to možno zozačiatku ani nevšimli. 

Ďalšia vec, ktorú veľmi oceňujem, je humor. Nimona bola sama o sebe postava, ktorá neustále trúsila nejaké vtípky a ironické poznámky, no kniha bola celkovo presiaknutá humorom. A neboli to len také milé veci, niekedy si autorka robila srandu zo smrti a podobných tém, ktoré boli fakt čierne. Ale bolo to tak perfektne podané, že sa nedalo nič iné, len sa na tom zasmiať.

Všetko dotváral perfektný dizajn. Kresby boli jednoduché, vďaka čomu si čitateľ stíha všímať, čo sa práve deje, no nechýbali ani zaujímavé detaily a rôzne drobnosti, ktoré dokázali upútať pozornosť. Veľmi sa mi páčili posledné strany, kde boli rôzne "doplnky" - napríklad nejaké bonusové scény, proces akým jednotlivé postavy vznikali a podobne.

Dopočula som sa, že autorka spolupracovala na vytvorení niekoľkých ďalších komiksov, čiže keď sa mi zažiada čítať ďalší, som si istá, že aj tie sa zjavia na mojom zozname.
Čo vy a Nimona? Alebo komiksy vo všeobecnosti? Budem rada, keď mi dáte veieť dolu do komentárov! :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi ďakujem Albatros Media

Knižku si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára