sobota 15. decembra 2018

RECENZIA: Láska nie je lotéria (Kasie West)

Originálny názov: Lucky in Love (2017)
Rok vydania u nás: 2018
Počet strán: 304

Anotácia: Maddie si vždy všetko dôkladne plánuje a tvrdo drie, aby to dosiahla. Raz si však kúpi lós a na vlastné prekvapenie... Vyhrá!
Život sa jej zmení ako šibnutím čarovného prútika. Už sa nemusí trápiť, či získa štipendium na prestížnu školu. Byť stredobodom pozornosti v škole tiež nie je na zahodenie. Až kým sa informácia o výhre nerozšíri a nezačnú ju žiadať o pomoc i ceľkom cudzí ľudia. Netuší, komu môže veriť a komu by veriť určite nemala.
Jedinou výnimkou je Seth, s ktorým pracuje v miestnej zoo. Ten nevie, že sa v jej živote niečo zmenilo. A, ktovie prečo, Maddie sa rozhodne, že mu to ani nepovie. Čo sa však stane, keď Seth jej tajomstvo odhalí?

Táto kniha je síce taká typická letná oddychovka, no ja som si jej čítanie užila aj v zime. Dosť som sa na ňu tešila, pretože od Kasie West som čítala už viac kníh a každá jedna sa mi páčila. Táto autorka má naozaj talent na vytváranie jednoduchých, no veľmi príjemných postáv. A čo je najdôležitejšie- sú uveriteľné! Neviem, ako vy, ale ja som sa v reálnom živote nestretla ani s polkou podobných ľudí, akí sa vyskytujú v knihách. Jasné že knihy a reálny svet sú niečo iné, ale často sa mi stáva, že si knihu až tak neužijem práve kvôli hlúpym dialógom, ktoré sú neautentické a viem, že ľudia by sa tak naozaj nerozprávali. Hlavne čo sa týka romantických contemporary kníh, kde chýba nejaký fantastický epický dej, ktorý by od toho odvádzal pozornosť. To našťastie v knihách od tejto autorky neplatí a je to jedna z vecí, ktorou ma najviac zaujala.

Samotný príbeh je celkom jednoduchý. Maddie rieši každodenné problémy, hlavne učenie, prípravu na výšku a napäté vzťahy v rodine. Brigáduje v zoo, kde si rozumie s kolegom Sethom a má dve najlepšie kamošky Blaire a Elise, podobné "bifľošky" ako je aj ona. Všetko sa zmení, keď vyhrá v lotérií. A to teda poriadnu sumu! Nečakala som, že sa z nej stane až taká boháčka a neviem si predstaviť, čo by som na jej mieste robila ja. Musí to byť fajn pocit vedieť, že máš dostatok peňazí na všetko čo chceš a potrebuješ, ale aj tak asi nie je jednoduché narábať s nimi. To bola ďalšia veľmi uveriteľná vec, keďže Maddie to nie vždy zvládala. Zozačiatku sa síce zdalo, že to má viac menej premyslené, nejaké peniaze dala rodičom, potom bratovi, istá čiastka odila aj na školu a neskôr na rôzne materiálne veci. Potom sa jej to však trochu začalo vymykať z rúk a nastali rôzne komplikácie. Trochu ma zarazilo, ako sa k celej veci stavali jej rodičia. Prišlo mi, že nie sú vôbec zodpovední, nechali Maddie robiť si čo sa jej len zachcelo a ani sa nesnažili jej ohľadom jej výhry nejako poradiť. Neviem, jednoducho boli úplne divní 😅

Ako je už jasné aj z názvu, kartami zamieša aj láska. Musím sa priznať, že nie som veľký fanúšik romantických kníh, kde sú vzťahy hlavnou témou a od začiatku je jasné, ako sa veci vyvinú. Preto sa mi páčilo, že tu to nebolo také okaté, autorka sa zameriavala skôr na problematiku toho, ako peniaze menia charakter človeka, vzťahy medzi tínedžermi na strednej škole a zabŕdla aj do toho ako ľudia dokážu ešte aj v dvadsiatom prvom storočí riešiť pôvod a mať predsudky. A láska sa objavovala len tak na pozadí toho všetkého a to len veľmi nenápadne a v pekne postupne.

Čo sa týka postáv, väčšinou boli veľmi príjemné, hoci možno nie úplne výnimočné. Maddie bola veľmi fajn hlavná hrdinka, taký ten typ ktorý vás nevytáča a ste za to vďační 😂 Samozrejme, že občas robila nejaké nelogické rozhodnutia, ktorými si len všetko komplikovala, ale to je pre zápletku potrebné. Inak sa mi najviac páčil asi Seth, ktorý bol strašne zlatý, vtipný a jednoducho taký pohoďák. Taký ten chalan ktorý by bol v reálnom živote skvelý kamoš. Zdalo sa, že musí byť hrozne príjemné s ním tráviť čas a v horších chvíľach dokázal podržať.

Láska nie je lotéria je príjemnou oddychovkou, ktorú zhltnete za pár hodín, pobavíte sa pri nej, zamyslíte nad životom a zostane vám po nej veľmi príjemný pocit. Určite odporúčam! 😊